Metoda Krakowska® w autyzmie

0
49
Metoda Krakowska® w autyzmie

Dzieci z autyzmem, który jest poważnym zaburzeniem rozwoju, często skazuje się na bycie całkowicie uzależnionymi od rodziców. Czy wbrew opinii wielu może być inaczej? Jeśli tak to dzięki czemu?

Czym jest?

Mózg dobrze rozwijającego się, zdrowego dziecka posiada funkcje, dzięki którym poznaje ono świat i uczy się wszystkiego przez różne interakcje ze środowiskiem. Proces ten jest możliwy, bo dzięki różnym bodźcom i doświadczeniom dziecka bez końca powstają synapsy w mózgu. U dzieci z autyzmem funkcje te nie działają poprawnie. Metoda Krakowska® sprawia, że dzieciom z tym i innymi zaburzeniami krok po kroku one wracają i w jakimś stopniu potrafią być samodzielne i komunikatywne.

Na czym dokładnie polega?

Przede wszystkim chodzi o to, by dziecko z autyzmem nauczyło się komunikować z bliskimi i otoczeniem. Chociaż wydaje się to niemożliwe, przykłady wielu tych dzieci pokazują, że jest to osiągalne. Oczywiście wymaga to wiele pracy i czasu. Podstawą jest nauczenie dziecka czytać. Ciężko to sobie wyobrazić biorąc pod uwagę to, jak trudno jest im skupić się na czymkolwiek, ale metoda małych kroków i regularność naprawdę potrafi wiele zdziałać! Według badań dzieci z zaburzeniami szybciej odbiorą informację ze słowa czytanego niż ze słowa mówionego. Różnica w sposobie nauki czytania polega głownie na tym, że zaczyna się od poznawania samogłosek i sylab korzystając ze słuchawek przez regularne powtarzanie tej czynności. Dopiero kolejnym etapem jest rozumienie i nazywanie.

Ogromna rola rodziców

Rodzic chcący pomóc dziecku za pomocą Metody Krakowskiej musi się całkowicie zaangażować, w pełni współpracować z terapeutą i przede wszystkim się nie poddawać! Cierpliwość, zaangażowanie i wytrwałość to cechy, na które warto się zdobyć przede wszystkim dla dobra dziecka z zaburzeniami, ale też własnego. Dobra komunikacja zawsze sprzyja prowadzeniu szczęśliwszego i spokojniejszego życia. Wielu rodziców korzysta z doświadczenia i rad pedagogów, specjalistów oraz terapeutów, żeby na tyle ile się da pomóc choremu dziecku. To właśnie w gronie najbliższych czuje się ono najpewniej i właśnie tam jest w stanie najwięcej się nauczyć i być pod stałą kontrolą rodzica.

Rys historyczny

Co ciekawe Metoda Krakowska® jest polską metodą, powstałą po wielu latach badań. Wszystko zaczęło się od tego, że Profesor Jagoda Cieszyńska we współpracy z Katedrą Logopedii w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz Zespołem Diagnozy i Terapii Języka dowiodła, że nauka czytania ma ogromny wpływ na rozwój dzieci niesłyszących. O jaką dokładnie dziedzinę chodziło w tych badaniach? O zdolności komunikacyjne u tych dzieci. Dlatego postanowiono sprawdzić, czy nauka czytania pomoże też umożliwić i ułatwić komunikację z dziećmi z poważnymi zaburzeniami takimi jak Autyzm, zespół Downa, zespół Aspergera i inne. Przykłady wielu rodziców takich dzieci niezbicie dowodzą, że te badania miały sens i teza postawiona na ich początku potwierdziła się w stu procentach!

Terapia.Juniora.pl
https://terapia.juniora.pl/metoda-krakowska-terapia-lublin/
Strzelecka 34
Lublin 20-805

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj